torsdag 8. september 2011

Skagex11

I går deltok jeg og veldig mange andre på storøvelsen Skagex11. Vi dro fra RK huset kl. 06, og var fremme i Strømstad noen timer senere. Etterhvert ble vi tatt med inn på båten. Vi ble igjen sittende å vente til vi fikk utdelt en oppgave. Jeg, Espen, Henrik og Sigrun ble plassert på verkstedet til Elektrikeren. Vi hadde besvimt i ett veldig røyktfult rom. Jeg hadde klart å få masse lysstoffrør over meg, så jeg ble ikke funnet med en gang.
Omsider ble jeg tatt med ut. Jeg ble båret ut av brannvesenet, ble triagert av leger for å finne ut av hvilken prioritet jeg var. Jeg ble en prioritet 1- noe som tilsvarer at situasjonen er akutt. Så legen krevde at jeg skulle bli med helikopteret med en gang, jeg nektet ikke :)Ble tatt med opp på helikopterdekket for så å bli heiste opp i seaking'en. Det var det finske helikopteret vi ble fløyet i, det var stor stas!
Et stort skip å holde styr på



Michael blir tatt med ut av maskinrommet
 Her er jeg og Sigrun i helikopteret. Vi var begge en pri 1, så vi kom raskt opp!

                                                                           










Vi ble satt av i Fredrikstad, der ble vi plukket opp av en ambulanse som kjørte oss med blålys rett inn på sykehuset.
I mottaket ble jeg møtt av et traume team, som "tok" prøver og sjekket alt som var. De kom krem til at jeg var bevisstløs, og mest sannsynlig hadde blitt røyk forgiftet/kullos. Derfra bar det rett opp på PH (post operativ).
Jeg fikk kjempe god behandling av intensiv sykepleierne. Etter noen timer på PH ble jeg skrevet ut. Klærne mine var våte og ikke like hele så fikk operasjons scrubs, så resten av dagen/kvelden gikk jeg rundt i de grønne klærne ;)

Det var en lang og innholdsrik dag, hvor man lærte hvordan man vil og ikke ønsker å bli behandlet. Det utrolig deilig å komme hjem igjen etter 20 timer på øvelse, nå gjenstår det å gjennomfør øvelsen jeg planlegger. Fikk en del spennende ideer!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar