fredag 22. april 2011

Øvelse

I kveld har jeg deltatt på en øvelse i regi av Rygge militærflyplass. Brannmannskapet skulle ha øvelse, så jeg har stilt opp som markør (skadd pasient). Casen i dag var en trafikkulykke hvor det var 2 biler involvert og 4 pasienter som skulle hjelpes. Jeg hadde stort kutt i panna, samt var bevisstløs. Bilen jeg satt i måtte svinge unna for en møtende bil som kom rett mot meg. I motgående bil satt det en dame som virket grei, men var i sjokk. Plutselig datt hun sammen, og trengte raskt hjelp. Vi hadde også en "person" som hadde blitt påkjørt, og lå under "min" bil, samt en gutt på 10 år som hadde løpt fra ulykken. Alle fill god hjelp, og vi ble kjørt bort i ambulanse i full uttrykning med blå lys også.
Er aktiv i røde kors hjelpekorps, så det er veldig lærerikt å være markør, man blir veldig bevisst på hvordan man ønsker å være, og ting man absolutt ikke skal gjøre. Det er ikke skummelt å stille opp som markør. Man blir behandlet som en vanlig pasient, og de er flinke til å passe på deg. Så hvis du har lyst å prøve å være markør kan du ta kontakt med ditt lokale røde kors hjelpekorps, og melde din interesse. Det er alltid behov for markører, så still gjerne opp :)

Bildet er ikke fra dagens øvelse. Bilder fra denne kvelden kommer!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar